- Jeg skulle jo veldig gjerne hatt kona mi hos meg, både på operasjonssalen og da jeg lå til restituering i etterkant, men sånn er det jo bare akkurat nå, sier Petter Normann.
Gjennom sin helseforsikring hos Vertikal Helse fikk Norwegianflyveren operasjonstime hos Colosseum Mann midt i «høysesongen» for den pågående koronakrisen, men mener det ikke hadde mye å si for pasientopplevelsen.
- Klart jeg ble stilt ulike spørsmål da jeg ble tatt imot, og det er litt andre rutiner rundt «unødvendige besøk» og slikt. Ellers opplevde jeg egentlig alt som normalt, sier han.
Smittevern på behandlingsklinikkene
Klinikkene, sykehusene og institusjonene vi samarbeider med følger alle regler og retningslinjer som myndighetene har kommet med for å forhindre smittespredning av Covid-19. I tillegg er det innført rutiner som gjør det enda tryggere å være pasient, for eksempel har Colosseum Mann gjort følgende tiltak:
- Innført alle lovpålagte regler
- Redusert antall stoler på venterommet
- Økt fokus på å unngå forsinkelser, dermed unngå mange i ventesonen
- Ingen håndhilser
- Alle må sprite hender før de går inn på klinikken
- Besøk på sykehuset er ikke tillatt
- God kontakt med rengjøringsselskapet
- Redusert antall personer som jobber. Like mange på jobb hver vakt, men vaktene er fordelt på færre personer
- Operasjonspasienter møtes av personell med munnbind og hansker
- Temperatur tas ved ankomst sykehuset
- Enerom – lite kontakt med andre pasienter
- Mat serveres på rommet, ikke ved felles bord
Aldri opplevd maken
Hovedgrunnen til at oppholdet ble bra, tilskriver Normann de ansatte hos Colosseum Mann.
- Det har vært av en annen verden, rett og slett. De har virkelig truffet blink når det gjelder å ansette riktige mennesker. Jeg har ikke i mine levedager opplevd et sted hvor alle er så hyggelige, profesjonelle – ja, helt fantastiske!
- Dessuten er lokalene fine, lett tilgjengelig og med
parkeringsplasser rett utenfor. Colosseum har lykkes med det meste,
mener han.
Slik velger Vertikal Helse gode samarbeidspartnere
Vårt hovedmål er å sørge for at du som kunde får rask, trygg og nøyaktig diagnostikk og best mulig behandling. Når vi inngår samarbeid med nye spesialister og klinikker er hovedkriteriet at utredningen og behandlingen er kunnskapsbasert og vitenskapelig validert. Vi evaluerer kontinuerlig våre samarbeidspartnere på ulike måter, blant annet:
- Medisinsk: Nye utredningsmetoder eller behandlinger skal alltid være like bra eller bedre enn metoder som allerede er etablert
- Juridisk: Utredning og behandling skal være etablert i den offentlige spesialisthelsetjenesten.
- Etisk: Vi tar aldri avgjørelser før vi har snakket med deg og kartlagt dine tanker, og velger spesialist basert på en medisinskfaglig vurdering og i samråd med deg
- Glad jeg beholdt helseforsikringen
Petter Normann var opprinnelig kunde hos Vertikal Helse gjennom sin arbeidsgiver Norwegian. Da koronakrisen smalt, var helseforsikringen en av godene som dessverre røk. De ansatte fikk da et tilbud om å kjøpe privat helseforsikring med samme vilkår og opparbeidet ansiennitet.
- Det er tidsaspektet som er viktig, både for meg og for arbeidsgiver. Nå har jeg ennå ikke vært til kontroll, men alle prøver ser bra ut, og jeg føler meg allerede frisk og rask. Klart det er bedre enn å måtte vente i månedsvis, avslutter Petter Normann.
Hvorfor trenger dine ansatte helseforsikring?
Ny forskningsrapport fra UiO viser at helseforsikring reduserer sykefraværet. I Norge ligger snittet på sykefravær på 6,5%. Bedrifter som tilbyr helseforsikring til sine ansatte har i snitt 0,4 til 0.5% lavere sykefravær. Dette har blitt en viktig gode både for bedriften og den ansatte.
På tross av et solid offentlig helsevesen, er det ofte forholdsvis lang ventetid på spesialisttjenester.
Med helseforsikring vil dine ansatte komme raskere til behandling og raskere tilbake på jobb.