Det er trygt å vite at hjelpen alltid er nær når spørsmålene melder seg, men med medisinsk rådgivningstjeneste på telefon, digital lege, personlig rådgiver og sentralbord kan det være vanskelig å vite hvilke spørsmål som skal rettes til hvem. Her er noen eksempler:
Din medisinske rådgiver
Befinner du deg i et behandlingsløp og har spørsmål vedrørende dette, ringer du din personlige rådgiver.
Denne personen får du tildelt etter at du har sendt inn de nødvendige papirene til Vertikal Helse. Den medisinske rådgiveren har som oppgave å følge deg gjennom hele behandlingsløpet og er tilgjengelig for spørsmål knyttet til dette – enten du lurer på hvor lenge det er igjen til operasjon, om du har endring i symptomer eller om du er usikker på enkelte ting knyttet til behandlingen.
Trenger du å snakke med noen om saken din utenfor kontortid, får du oppgitt et nummer for dette av din medisinske rådgiver.
Døgnåpen medisinsk rådgivningstjeneste
For enkle tips og råd om sykdom og helse, kan du ringe og få medisinsk rådgivning når som helst på døgnet. I den andre enden sitter erfarne sykepleiere klare for å hjelpe deg når du trenger det. Det kan være alt fra spørsmål om hva du skal gjøre ved høy feber, hvilke vaksiner du trenger når du skal ut å reise eller gode råd når barnet ditt får vepsestikk.
Telefonnummer: 21 49 24 01
Digital lege
Det kan noen ganger være lang ventetid hos fastlegen eller du har behov for å komme i kontakt med en lege på kveldstid. Med helseforsikring får du kostnadsfri tilgang til digital lege. Her kan våre kunder bestille en time hos en allmennlege, alle dager mellom kl. 7-22. Legetimen gjennomføres gjennom videosamtale.
Sentralbordet
Sentralbordet har åpningstid mellom 09 og 15 i ukedagene, og kan svare på alt om produkter, tjenester og forsikringsvilkår. Du kan også ringe hit dersom du har helseforsikring og trenger medisinsk behandling.
Ring oss på 23 01 48 00 eller send epost, men husk at du også finner mye nyttig informasjon under våre Ofte stilte spørsmål side.