Publisert:

Sentralbord, rådgiver, KRY eller helsetelefonen – når ringer jeg hvem?

Tilgjengelighet og personlig oppfølging er noe av det Vertikal Helses kunder setter høyest ved vårt tilbud. Nylig ble dette utbedret ytterligere med en døgnåpen helsetelefon og legetime på mobil (KRY).

Det er trygt å vite at hjelpen alltid er nær når spørsmålene melder seg, men med helsetelefon, KRY, personlig rådgiver og sentralbord kan det være vanskelig å vite hvilke spørsmål som skal rettes til hvem. Her er noen eksempler:

Din medisinske rådgiver

Befinner du deg i et behandlingsløp og har spørsmål vedrørende dette, ringer du din personlige rådgiver.

Denne personen får du tildelt etter at du har sendt inn de nødvendige papirene til Vertikal Helse. Den medisinske rådgiveren har som oppgave å følge deg gjennom hele behandlingsløpet og er tilgjengelig for spørsmål knyttet til dette – enten du lurer på hvor lenge det er igjen til operasjon, om du har endring i symptomer eller om du er usikker på enkelte ting knyttet til behandlingen.

Trenger du å snakke med noen om saken din utenfor kontortid, får du oppgitt et nummer for dette av din medisinske rådgiver.

Døgnåpen helsetelefon

For enkle tips og råd om sykdom og helse, kan du ringe helsetelefonen når som helst på døgnet. I den andre enden sitter erfarne sykepleiere klare for å hjelpe deg når du trenger det. Det kan være alt fra spørsmål om hva du skal gjøre ved høy feber, hvilke vaksiner du trenger når du skal ut å reise eller gode råd når barnet ditt får vepsestikk.

Ring helsetelefonen på 21 49 24 01

Legetime på mobil - KRY

Det kan noen ganger være lang ventetid hos fastlegen eller du har behov for å komme i kontakt med en lege på kveldstid. Med helseforsikring får du gratis tilgang til appen KRY. Her kan våre kunder bestille en time hos en allmennlege, alle dager mellom kl. 7-22. Legetimen gjennomføres som en videokonsultasjon. Ettersom dette er snakk om en videokonsultasjon og ikke et fysisk besøk hos legen, vil legene i KRY aldri kunne erstatte fastlegen. Derimot kan de fungere som et godt supplement.

Sentralbordet

Sentralbordet har åpningstid mellom 08 og 16 i ukedagene, og kan svare på alt om produkter, tjenester og forsikringsvilkår. Du kan også ringe hit dersom du har helseforsikring og trenger medisinsk behandling.

Ring oss på 23 01 48 00 eller send epost, men husk at du også finner mye nyttig informasjon under våre Ofte stilte spørsmål side.

Lignende artikler

Se alle