Publisert:

Viktig informasjon til våre kunder

Hvordan påvirker Covid-19 helseforsikringen?

Vertikal Helse følger Folkehelseinstituttets anbefalinger til enhver tid.

Kapasitet klinikker

Det kan bli utfordringer i det private helsevesenet når det gjelder kapasitet og bemanning, hvilket kan påvirke vår leveranse innenfor angitte garantitider. I den grad det blir kapasitetsproblemer hos våre samarbeidspartnere sykehus/klinikker, vil kunder med henvisning med mistanke om alvorlig sykdom bli prioritert. Våre medisinske rådgivere/sykepleiere vil gjøre sitt ytterste for at du får den hjelpen du trenger, men håper på forståelse for at vi må gjøre prioriteringer.

Fysikalske behandlinger

I tråd med tiltak for å begrense smitten av Covid-19 er klinikker for fysikalske behandlinger foreløpig stengt frem til 26.3.

Du kan fremdeles melde sak selv om vi ikke kan tilby timer for øyeblikket. Så fort de fysikalske behandlingsklinikkene er tilbake i drift vil du få tilbud om time.

Mer informasjon finner du på helsedirektoratet.no

Hjemmekontor

Vertikal Helse ønsker å bidra til å redusere smitte av koronaviruset i befolkningen og vi tar derfor våre forhåndsregler. For å unngå spredning blant vår ansatte har vi besluttet å innføre hjemmekontor for våre ansatte, men dette vil ikke gå utover våre kunder med hensyn til henvendelser og oppfølging.

Behandling

Undersøkelser eller behandlinger som må utsettes på grunn av koronaviruset, det vil si forhold utenfor Vertikal Helses eller behandlingsstedets kontroll, vil ikke bli dekket som garantibrudd, dette gjelder også ekstrautgifter forårsaket av koronavirusutbruddet.

Kontakt oss

Vi har for tiden kontortid fra kl 09:00 – 15:00.

Husk at du som har helseforsikring hos oss kan bruke KRY og ringe Helsetelefonen på

21 49 24 01

Vi forholder oss til Fhi.no

Folkehelseinstituttet oppdaterer daglig sine anbefalinger og retningslinjer. Du kan finne svar på det meste av spørsmål relatert til koronavirus her.

Lignende artikler

Se alle