Legetime innen 20 minutter

Siden februar har Hjemmelegene gjennomført over 14000 digitale legekonsultasjoner med Ifs helseforsikringskunder.  Med en gjennomsnittlig ventetid på bare 13 minutter, og dyktige leger, er kundefornøydheten helt i toppsjiktet. Hva kan du egentlig få hjelp til av en digital lege?

far og sønn foran ipad

Legehjelp til voksne og barn

Hjemmelegene er en norsk tjeneste som har lang erfaring med både hjemmebesøk og digitale konsultasjoner.
Den digitale legetimen kan gjennomføres på PC, mobil eller nettbrett, og du får snakke med en lege innen 20 minutter fra du bestiller time. Ved hjelp av video kan legen vurdere symptomene, slik at du får gode råd og anbefalinger tilpasset akkurat deg.

Alle legene du møter har norsk autorisasjon, lang erfaring fra både offentlig og privat helsevesen, og jobber til daglig også på sykehus, fastlegekontorer og legevakter over hele landet.

Storfornøyde kunder

Mann i skjorte og blazer
Produktsjef for Helseforsikring bedrift i If, Håkon Sirnes Øien, er veldig fornøyd med kvaliteten på Hjemmelegenes digitale legetjenester

Gjennomsnittet på kundetilfredshet er 4,8 stjerner av 5. Dette vitner om veldig tilfredse kunder.

Håkon Sirnes Øien, produktsjef for Helseforsikring i If er også godt fornøyd med samarbeidet med Hjemmelegene. -Hjemmelegene er en profesjonell og god samarbeidspartner. De leverer en tjeneste som er populær og mye brukt  blant kundene våre. 

-Den digitale legetjenesten holder en høy medisinskfaglig kvalitet og har kort ventetid. I travle sykdomssesonger med fulle legekontorer, er det siste en klar fordel.

- Tjenesten har spart mange barnefamilier fra unødvendige turer på legevakten kveldstid, meg selv inkludert.


Hva kan du få hjelp med?

Hva kan egentlig de digitale legene hos Hjemmelegene hjelpe deg med? Svaret er - det meste: 

  • Behandling og oppfølging av medisinske problemstillinger som ikke krever fysiske undersøkelser
  • Fornyelse av resepter på de fleste faste medisiner
  • Henvisning til legespesialist eller videre undersøkelser ved behov

Det som topper listen over temaer kundene ringer inn for, er ulike hudproblemer, som for eksempel utslett eller insektsbitt, samt luftveisproblemer. Det er også en god del henvendelser om muskel- og skjelettplager.

Hjemmelegene har åpningstider fra 7-22 hver dag. 
Ved akutt liv og fare, ring alltid 113!

Nå kan du også chatte med en lege!

Skjermdump av ulike apper på en mobiltelefon
Skjermdump fra Iphone. Den lilla H-en er Hjemmelegeneikonet

Håkon Sirnes Øien sier at det er én ting vi har fått tilbakemelding på fra kundene.

-Kundene har ønsket å kunne chatte med en lege, og det har Hjemmelegene nå fått på plass! Det er ikke alltid det passer å snakke med noen, kanskje sitter du på en buss eller et tog. Vi ser også at chat er veldig populært og etterspurt i aldersgruppen 20-30 år.

Han har også et tips når vi nå går inn i høstsesongen: -Jeg har  har lagret nettsiden til Hjemmelegene slik at det ser ut som en app på telefonen min. Når jeg trykker på denne kommer jeg direkte inn til Hjemmelegenes nettside og kan bestille time. Anbefaler alle å gjøre det samme, så er nettsiden lett tilgjengelig i sesongen vi nå går inn i, med flere forkjølelser og sykdomsrunder enn på sommerhalvåret. 

Legg til snarvei på din Iphone

Gjør som Håkon, og legg til Hjemmelegene slik at det ser ut som en app på telefonen din:

  1. Gå inn på hjemmelegene.no/forsikring
  2. Trykk på dele-ikonet og velg «legg til på hjemskjermen»
  3. Nå ligger Hjemmelegenes ikon som en snarvei på iPhonen din.

Les mer om tjenesten

Ønsker du å lese flere slike artikler? 
Vi sender ut vårt nyhetsbrev tre til fire ganger i året, med eksempler på helseforsikringen i bruk, informasjon om våre tjenester, og gode råd om hvordan du kan forebygge sykdom og skader.

Meld deg på vårt nyhetsbrev